Om PEKÅ Ekonomikonsult
PEKÅ Ekonomikonsult startades i slutet av 1980-talet och är en redovisningsbyrå som kan sköta alla administrativa uppgifter inom ett företag. Mestadels arbetar vi med små och medelstora företag samt bostadsrättsföreningar och föreningar/organisationer. Då sköts huvuddelen av arbetsuppgifterna på vårt kontor, men i vissa fall utförs en del arbetsuppgifter istället hos kunden. Det beror på önskemål och vad som passar bäst. Vi har även uppdrag i större verksamheter med övergripande administrativt ansvar och finns då på kundens kontor i den omfattning vi kommit överens om.
Per Hannus, som driver PEKÅ Ekonomikonsult, har drygt 25 års erfarenhet inom det ekonomiska och administrativa området. Per har arbetat som ekonomichef och administrativ chef i olika företag och organisationer. Det har givit en bred erfarenhet både från olika branscher och från arbetsområden som personal och försäkringar. Per har under flera år varit verksam inom fastighetsbranschen med ansvar för både administration och drift. Under några år arbetade Per också på en mindre revisionsbyrå i Jönköping med revisionsuppdrag från olika branscher och storlek på företag.